Останнє у блогах

Більше

Останні коментарі

Ольга
Чітко виписано суть примітивних кадрів, що мелькали (ють) по телевізору під назвою "Свати". Ніколи не мала ...
Коментарів: 7
Система Оптимизации Трения AG, органометаллокерамика СОТ AG , нанокатализаторы СОТ AG. http://www.agnet.ru/
http://www.agnet.ru/ Система Оптимизации Трения AG, органометаллокерамик а СОТ AG , нанокатализаторы СОТ AG. http://www.agnet.ru/ Система ...
Коментарів: 60
Система Оптимизации Трения AG, органометаллокерамика СОТ AG , нанокатализаторы СОТ AG. http://www.agnet.ru/
http://www.agnet.ru/ Система Оптимизации Трения AG, органометаллокерамик а СОТ AG , нанокатализаторы СОТ AG. http://www.agnet.ru/ Система ...
Коментарів: 2
Здравствуйте! Вас интересуют клиентские базы данных?
http://w.w/ Здравствуйте! Вас интересуют клиентские базы данных? Здравствуйте! Вас интересуют клиентские базы данных? ...
Коментарів: 5
Здравствуйте! Вас интересуют клиентские базы данных?
http://w.w/ Здравствуйте! Вас интересуют клиентские базы данных? [url=http://w.w/]Здра вствуйте! Вас интересуют клиентские ...
Коментарів: 2
Здравствуйте! Вас интересуют клиентские базы данных? Ответ на Email: prodawez1@mail.de
http://w.w Здравствуйте! Вас интересуют клиентские базы данных? Ответ на Email: prodawez1@mail.de [url=http://w.w]Зд авствуйте! Вас интересуют ...
Коментарів: 5
Клиентские базы данных!!! Узнайте подробнее Whatsapp: +79139230330 Viber: +79139230330 Telegram: +79139230330 IMO: +79139230330 Email: prodawez@mail.de WWW: http://suo.im/h3Nm2 Телефон: +79139230330
http://w.w/ Клиентские базы данных!!! Узнайте подробнее Whatsapp: +79139230330 Viber: +79139230330 Telegram: +79139230330 IMO: +79139230330 Email: prodawez@mail.de WWW: ...
Коментарів: 60
Клиентские базы данных!!! Узнайте подробнее Whatsapp: +79139230330 Viber: +79139230330 Telegram: +79139230330 IMO: +79139230330 Email: prodawez@mail.de WWW: http://suo.im/h3Nm2 Телефон: +79139230330
http://w.w/ Клиентские базы данных!!! Узнайте подробнее Whatsapp: +79139230330 Viber: +79139230330 Telegram: +79139230330 IMO: +79139230330 Email: prodawez@mail.de WWW: ...
Коментарів: 5
Ярослав
Браво !
Коментарів: 1
Rita
say thanks to so a lot for your website it assists a great deal. Recommended Internet page - simply click the up coming post - Click That Link - click the next site - relevant website - my company ...
Коментарів: 10

Архів


Проблема – не «Інтер», проблема - Фірташ та Льовочкін

Діана Дуцик, 02.01.2015 22:18

Не дивилася «Інтер» у новорічну ніч. Просто не дивилася - і все. Я взагалі в цю ніч не дивилася майже нічого окрім новорічного звернення Порошенка. Настрій був не телевізійний. І коли 2-го  січня нарешті добралася до фейсбуку - дискусія уже набрала обертів. Але мені здалося, що говоримо ми не про те і не про тих.

Скільки б ми не критикували тих, хто виробляє програми для телеканалу «Інтер», скільки б ми не критикували топ-менеджмент цього телеканалу, нічого не зміниться, поки він буде у власності людей, які  звикли користуватися цим каналом, як політичним інструментом. Редакційна політика «Інтера» як флюгер - мінялася протягом двох останніх років надцять разів (дивіться моніторинги «Телекритики»), і завжди ці зміни були пов’язані або зі зміною власника, або зі зміною політичних пріоритетів власника.

Олігархічна система медіавласності «плекалася» в цій країні протягом усіх років незалежності. Дякуємо за це Леоніду Даниловичу Кучмі, ще за першого президентства якого заклалися її основи. Зрештою, нічого дивного - його зять сьогодні також один із таких медіаолігархів.

Кілька слів про дефініції - для тих, хто скаже, що медіа не можуть без інвестицій, великого капіталу і т.д. Так, не можуть. Але... Потрібно розрізняти медіавласників, для яких медіа є бізнесом і які не ставлять собі за мету впливати на політику через свої медіактиви (такі в історії України теж були, наприклад, Джед Санден, який створив KP Media, куди входив журнал «Кореспондент», до продажу цього холдингу Борису Ложкіну, а потім перепродажу Сергієві Курченку). А ось медіаолігархи, для яких медіа - не профільний актив, традиційно використовали цей інструмент у різних цілях: для шантажу чи навпаки підтримки влади (залежно від потреб та інтересів), для захисту своїх бізнесінтересів, для з’ясування особистих стосунків з конкурентами (як ось до цього часу це роблять Коломойський та Фірташ-Льовочкін через «1+1» та «Інтер»), для маніпуляцій громадською думкою, особливо в політично активні періоди, ну, і т.д. У кожному разі медіавласники отримують у результаті непрямі дивіденди, які вимірюються не завжди конкретними мільйонами, але дуже конкретним впливом на тих чи інших політичних персон та політичні процеси в країні.

Не вважаю, що зараз потрібно говорити про конкретні персоналії. Сьогодні варто говорити про кардинальну реформу медіасектору. Вона неможлива без відходу від олігархічної системи медіавласності. Я не чула від жодного «нового обличчя» в парламенті бодай заяв про те, що вони будуть працювати у цьому напрямку. Я не чула відповідних заяв і від новоспеченого міністра інформації Юрія Стеця (а, між іншим, це питання прямо стосується інформаційної безпеки країни).

Усі влади в усі періоди, замість ліквідувати інформаційну монополію кількох олігархів в країні, воліли завжди з ними домовлятися. Ця порочна система не лише тормозить розвиток усієї медіагалузі, але й в умовах війни створює реальні загрози.  

Сьогодні потрібна нова карта медіареформ. І суспільне мовлення - це не єдине домашнє завдання, яке потрібно виконати цій владі. Суспільний канал не матиме жодного впливу в умовах цієї олігархічної медіасистеми. Він просто не зможе конкурувати з олігархічними каналами (у першу чергу в силу різних розмірів фінансових вливань). Тому потрібно змінювати систему вцілому.   

Що потрібно? У перш чергу:

-         Переглянути усі регуляторні механізми в медіасфері;

-         Забезпечити прозорість медіавласності;

-         Переглянути антимонопольне законодавство, яке б обмежувало медіамонополії;

-         Створити конкурентні економічні умови для різних видів медіа.

Але основне, що потрібо - це ПОЛІТИЧНА ВОЛЯ зробити бодай перший крок у цьому напрямку.

І ще одне. Сьогодні медіагалузь потребує серйозної цехової дискусії, до якої мають бути залучені різні гравці, і не лише ті, що традиційно займають активну позицію. Так, ця дискусія буде дуже важкою. Але без неї професія не зможе очиститись від тих, хто вже давно зрадив її основні принципи. 


* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Shift+Enter.

Про автора:
Виконавчий директор ГО "Телекритика"


Коментарі наших відвідувачів:


+ Додати
 введіть код  

Всі записи:

Головна RSS